Jag kunde inte vara i mitt växthus på flere dagar

Nässelvatten skulle vara prima för tomatplantor hade jag läst -ja för allt som växer mer eller mindre. Sagt och gjort. Jag färdigställde nässelvatten och lät det "jäsa" ett par veckor och sen började jag göda med dundermedlet. JISSES ! Att det luktade hade jag nog föreställt mig men att det luktade såpass att jag fick flytta ut med min sittstol i 3 dagar hade jag inte räknat med. Det luktade förfärligt i växthuset, inget snack om det. Man kunde knappt vara i växthuset tills man fick utdelat den lagstadgade vattendosen åt plantorna. Det blev inte bättre av värmeböljan som gjorde att växthuset hade 30-35 grader på insidan. Plantorna gosade och tomaterna växte men nån måtta får det väl vara med allt. Nu slutar jag med nässelvatten och köper naturenligt gödselvatten på burk från butiken. Punkt.


Gyllenbären mognar

I övrigt så växer också paprikorna och gyllenbären. Gyllenbären har redan börjat mogna men ännu har inte paprikorna fått nån röd färg på sig. Gurkorna har redan sedan länge mognat och enligt bokföringen har jag tagit ut 20 gurkor tills dags dato.

Skrifvet i växthuset den 3 juli 2011.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Byggande av växthusdörr, del 1

Montering av fönster i växthuset

Att bygga ett eget växthus, växthusritningens betydelse