Nu grönskar de i växthuset

Så har man äntligen fått ut växterna till växthuset. Det är helt sjukt vad plantorna hinner växa och ta allt ledigt utrymme på insidan.
Nåväl, nu står de, efter mycket kånkande, i växthuset. Mina plantor. Ni må klara er nu på egen hand i växthuset, jag kan inte påverka över väder och vind. Natt-temperaturen har varit som lägst 3 plusgrader (minus en grader på utsidan). Dagtid har växthustemperaturen legat mellan 15-32 grader. De automatiska gavelvädringsluckorna tycks fungera bra och temperaturen stiger åtminstone inte till bastuvärme.

Plantorna till vänster och "sittavdelningen" till höger...

Första gången jag driver upp en sådan här mängd plantor. Kommer jag att ha tålamod att vattna dom hela sommaren? Jag har ingen automatisk bevattningsanläggning. Den skulle nog behövas. Framförallt om man vill vara nån eller några dagar borta i sommar.


Gurkplantorna blommar för fullt (Louisa)

Gyllenbär (Physalis pruinosa L)

Tomatblommor (Bloody Butcher)

Paprika (Redskin)

Sorter som jag har planterat:

Tomater
  • Gardeners Delight
  • Balkonzauber
  • Olivade
  • Bloody Butcher
  • Sparta
Gurka "Louisa"

Paprika "Redskin"

Gyllenbär (Physalis Pruinosa L)

Några citronplantor och en jordgubbsampel.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Byggande av växthusdörr, del 1

Montering av fönster i växthuset

Att bygga ett eget växthus, växthusritningens betydelse