Minigrävare, det är semester det

Jag hämtade minigrävaren igår. Jag hade hyrt den för ett dygn. Således 24 timmar på mitt att få färdigt ytvattendräneringen på gårdsplanen samt det sista finliret i växthusgropen. Det gick jämt ut med tiden. Då grävde jag ju inte 24 timmar, utan 6 timmar allt som allt.


Minigrävaren är en behändig manick och framförallt kul. Det krävs kanske 1 timmes träning, utan publik, sen kan man gräva rätt smidigt. Man gör dock inte några piruetter eller frihandsvolter efter bara 1 timmes träning men det funkar.

Hur som helst, nu krävs ännu några tag med skyffeln förrän gruset och dräneringen kan sättas på plats. Men, det är 28 grader i skuggan så jag har inte så stor lust att ta fram skyffeln idag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Byggande av växthusdörr, del 1

Montering av fönster i växthuset

Att bygga ett eget växthus, växthusritningens betydelse